FoLLoW mE (^_^)

Ahad, 21 Ogos 2011

Perginya Ibu Tercinta


-Ibuku Dalam Kenangan Bersama Puteriku-


Khamis, 18 ogos 2011 bersamaan 18 Ramadhan..jam 6.20 pagi selepas subuh.. ibu kami Norhayati binti Hj.Mohd Taib telah kembali kepada Pencipta-Nya.. Kehilangannya amat kami rasai. Terasa baru semalam aku berbual dengannya. Namun kami sekeluarga tabah dan redha dengan pemergiannya. Terasa rindu pula, paling aku kesali..ibu tidak sempat bertemu dengan Puteri kesayangan ku. Malam semalam setelah tiba di Pekan tiba2 anakku bertanya di mana Mak Ning (panggilan manja cucu2nya)..terasa sayu..aku menangis melihat ankku..sayu rasanya.. Puas aku tenangkan hatinya.. Berkali2 dia bertanya dimana ibuku..dan berkali2 juga aku menerangkan padanya.. "Ya, Allah..Kau kuatkanlah iman serta tabahkanlah hatiku ini. Berikanlah aku kekuatan agar aku dapat menenangkan puteriku ini." .Ibu, kami amat menyayangi mu. Cucumu ini jua masih belum mengerti apa2 tapi dia dapat merasakan kehialanganmu. Semoga kami adik-beradik sentiasa bersatu hati. Kami redha dengan pemergianmu ibu..kerana kami tahu Allah lebih menyayangimu..Tenanglah ibu disana, semoga ibu ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman. AL-FATIHAN...

-Mak akan sentiasa dekat dihati kami-

Jumaat, 5 Ogos 2011

GooD BYe CeLCoM n WeLCoMe MaXis (^_^)

-GooD BYe CeLCoMe-

Hampir 8 bulan aku guna Broadband Calcome..klu ikutkan linenye PENUH tapi lembapnyer mcm CIBAI jerrr..bengang tul. So smlm settlekan bil utk last month n nk terminatelh Broadband tu, sekali minah yang kije kat Celcom tu pn tanye.."Asal nak potong BB tu..?" dengan selamba suami aku jwb,"Perlahan sangat.." n aku pn menyampuk.."Lembap nk mampus sampai nk buke FB pn kat 1/2jam.."..Nak tahu ape jwb minah kat Celcom tu..?!! Hmmmm..ni jwbnyerr.."Ramai sgt org pkai package tu sbb tu lambat, ape kate abg (SUAMI KU) amek package yg RM48 sbulan mesti laju.." Oii cik kak, ko igt kitorg ni bodoh ke..?!! Package yg RM68 sebulan tu pn dh lembap ko nk sruh kitorg amek pakcage yg 512GB plok.. hilang akal ape..?!! So dengan selamber suami aku ckp,"Kalau line tu lembap, lembaplah juga.." Diam minah tu..hahaha..PADAN MUKA. Itu mujur suami aku yg jwb klu aku tu lg PEDAS rsnye jwpn yg dia akan dapat. So, lepas bayar bil Celcom tu kitorg g register Maxis..dari semal until hari ni so far ok. Buka FB pun senang, nak buka blog aku pun senang. Dalam erti kata lain..GOOD BYE CELCOM AND WELCOME TO MAXIS..!!
                              
-WeLCoMe 2 MaXis-

Rabu, 3 Ogos 2011

KAU PENIPU..!!

Pandai sungguh kau berpura2 mengharap simpati dari mereka. HIPOKRIT sungguh,walhal kau punya perasaan dendam dan benci terhadap kami sekeluarga. Tapi dendam mu itu tak ke mana kerana rasa benci aku terhadap kau sekeluarga membuak2. Betapa aku rasa meluat dengan lakonan kau itu. CUKUP..!! Aku tidak akan beralah lagi. Pergi jahanam kau sekeluarga. Aku tak perlukan kau kerana bagi aku kau yang paling MALANG.. Dulu aku pernah rasa simpati tetapi lakonan mu itu hanya bersifat sementara. Malah..setelah kau tunjukkan belangmu itu aku rasakan kau yang bermasalah bukannya aku. Kesiankan..dari dulu sehingga kini kau tetap ditakuk lama. Ada suami pun macam HAMPAS KELAPA..Tapi suamimu itu pandai sungguh mempergunakan orang. Agaknya sebab kau sudah hidup lama dengannya, kau sendiri sudah terpengaruh dengan perangai buruknya itu. Lantak kaulah.. Kau sekeluarga sudah aku keluarkan dari senarai hidup aku. Bagi aku kau sudah tidak wujud lagi. Selamat tinggal SIMPATI..!! Simpati aku sudah tidak bermakna lagi buat manusia seperti kau. Semoga kau bahagia hidup dalam penderitaan yang kau ciptakan sendiri..

"Ini plak salah satu wajah orang yang dalam proses nak mengayat (MENIPU)..sape yang hatinya memang mudah tersentuh memang GERENTI percaya pe yang org ini cakap.."

"HAKIKATNYA..manusia mudah ditipu dan tertipu dengan kata2 manis si penipu.."

Selasa, 2 Ogos 2011

Kenangan @ Dendam..?

Setiapkali Ramadhan tiba, pasti peristiwa lalu teringat kembali. Seperti pengemis mereka di hina. Kesedihan, kelukaan, kedukaan hanya ALLAH SWT sahaja yang lebih mengetahui. Dia yang paling terasa. Kata2 itu menggamit memori..memori yang seharusnya dibuang jauh. Tapi ianya tetap menghantui. Hati terluka hanya pada-Nya tempat utk mengadu. Kepahitannya amat dirasai. Siapa kau nak mengatakan mengatakan dia lelaki tak berguna..? Kau lebih BERENGSET dari mana2 lelaki yang pernah mereka kenali. Betapa kau Ego hanya kerana mereka menumpang dirumah kau, walhal kau yang menabur berbagai janji.. Sial..!! Janji kau hanya janji tinggal janji..sampai mati pun segala penghinaan, cacian dari kau takkan dilupakan. 

Kini mereka hidup bahagia..walaupun tidak kaya tapi cukup dengan apa yang mereka miliki kini. Berkat kesabaran atas penghinaan kau sekeluarga. Mereka berjaya mengharunginya. Panjatkan rasa penuh kesyukuran atas rezeki yang diberikan kepada  mereka. Tetapi..penghinaan itu akan tetap kenang sampai bila2. Kau sekeluarga akan menerima pembalasannya.

Wish he's dead.. i don't want to care about their family anymore..just g away.. All of U R nothing..

Kisah Hati by Alyah

"This is 1 of my fav songs and i lov to hear it everyday..the lyrics means a lot..so touching..(^_^).."

Hatiku hatimu..menjadi satu cinta
Ku rasa hadirmu menyempurnakan aku...

Tapi..cinta bukan milik kita..
Semua..harus berakhir....
Cinta kau dan aku..takkan mungkin bersatu
Untuk sekali ini..di dunia ini
Mungkin kita bersama.. nanti di atas sana
Biarku setia menjaga cintamu... selamanya...


video

Enjoy D songs..it feel so sad when we can't stay 2gether with our lov ones..but mayB someday the lov will B united N it will goes happily ever after..