FoLLoW mE (^_^)

Khamis, 4 Julai 2013

RuMahTanGGa Dia..!! Hmmmm...

Lama betol tak online..Blog ni pun rasa macam dah berkurun tak buka.

Oklah semua..aku hari ni nak story sikitlah pasal sipulan ni yang selalu meluahkan masalah rumahtangga dia pada aku. Hmmm..how do i start..?!! Dia ni still young tapi anak dah 2 tau. Muda dari aku lagi tau. Tapi always ada problem dengan husband dia. Nak kata budak ni takda rupa, cantik tapi dia tak pandai nak jaga diri. Alasan..no money..!! Hello..!! it's not about money ok. Kita ni orang perempuan kena sentiasa jaga penampilan tau, kalau tak nanti.. "Tua sebelum waktunya"(..ok..ok..miSS ieQa dah start nak melalut.)

Back to our story..!! ^_^

Aku bukannya apa, tapi kadang kesian bila dengar cerita dari dia. Macam baru2 ni, husband dia dapat kerja kat 1 place ni lah. Dah elok kerjanya, tup..tup...dapat tahu dah berhenti. Reason...gaji tak cukup. Hello..!! Ko nak gaji banyak mana lagi BRO..?!! RM50per day tu tak cukup lagi ke..?!! Kalau takat SPM tu janganlah memilih sangat, anak dah 2 tu BRO.. Tak sabar2 nak gaji di naikkan. Baru kerja tak sampai 3bulan tu BRO ko dah kecoh pasal gaji tak naik. Haishhh...kadang nyampah juga aku tengok muka husband dia tu, tapi dah husband dia kan..kan..nak kata pe. U all's bayangkanlah..nak bawa anak bersunat pun bukan main leceh lagi. Bertangguh2 sampai budak tu nak masuk 8 bulan barulah nak bawa. Hello BRO..!! anak hang tu pompuan. Suka hati laki mak kau je nak bawa anak lambat2 yerr...Mujur ada aku ni yang sudi nak bawa tau. Kalau tak, alamatnya tak bersunat lagilah. Aku bukan nak perkecil2kan suami dia but seriuosly beb, husband dia ni bab agama memang kureng. Dahlah tu taknak plak belajar. Alasan..MALU...Oiiii...menyirapnya aku dengar. Belajar ilmu agama malu, kat tuhan kau tak malu ke BRO..?!! Entahlah..mak bapak dia dulu tak aar agaknya. Kata wife dia, mertua dia ni memang tak amek pusing tentang agama ni. Sibuk dengan duniawi ni jerr...Hmmmm...sabooo jelahkan. Sebenarnya, banayak lagi bende yang sipulan ni cerita tentang rumahtangga dia but aku rasa tak payahlah aku cerita tu semua. Cukup takat ni jerrr..bukan niat nak buka aib orang tapi kita ni bila nak berkahwin biarlah dah bersedia dari segi zahir dan batin. Kahwin ni bukan perkara main2 tau.

Moral of the story..tak salah kalau nak berkahwin di usia yang muda cuma biarlah kita ne betul bersedia. For those girl outside there, kalau nka cari suami tu biarlah yang kukuh kedudukan ekonomi and kalua boleh yang betul2 boleh tanggung kita. Paling penting agamanya kerana dia akan menjadi pembimbing kita. For those boys out there...sediakan ilmu di dada tu dulu sebelum nak pinang anak dara orang. Korang tu nanti bakal ketua keluarga. Imam kepada anak2 korang nanti tau. 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan