FoLLoW mE (^_^)

Sabtu, 6 Julai 2013

!steri UnTuk D! saYanG!

     "Teringat akan cerita seorang sahabat. Punya suami yang tak pernah tahu menghargai. Baginya, isteri hanya tempat pemuas nafsu. Keperluan iseri diabaikan, tanpa rasa bersalah hasil keringat isteri yang bekerja dengan tanpa rasa bersalah dipergunakan. Layakkan lelaki seperti ini di gelar sebagai suami..?!!"
     Heiiii..pelah yang aku melalutkan ni. Tak habis2 dengan membebel. Aku bukan apa, simpati dengan seorang sahabat ni. Ada suami tapi macam tak hargai langsung pengorbanan isteri. Tadi, isteri dia bercerita pada aku. Katanya pada si suami, "Orang kalau dapat kerja nanti gaji pertama nak ambil lesen kereta.." Nak tahu apa suami dia cakap..?!! " Eh, janganlah lagi. Sayang lepaskanlah untuk abang dulu.." Adoiiii, dan dan jerr nak pekena gaji si isteri nak wat lesen memandu. Macamlah dia tak kerja, duit dia KEDEKUT nak mampus. Si isteri cakap lagi, " Eh, mana boleh. Abang mana boleh pakai duit orang. Lagipun perempuan zaman sekarang tak boleh nak bergantung sangat pada lelaki. Suami HARAM guna @ minta duit dari si isteri melainkan si isteri dengan rela hati memberikannya..." Terkedu suami dia sekejap, tapi sekejap jelah. Dalam pada terkedu tu sempat lagi si suami tu menjawab, " Bukan si isteri memang kene bergantung pada si suami ke..?!!" Wah..wah..wah...sesedap rasa je si suami ni bercakap. Ingat ni zaman perang jepun ke ape orang perempuan nak bergantung hidup dengan lelaki je. Isteri dia cakap lagi, " Ni bukan zaman kuno nak bergantung sepenuh pada lelaki. Awak tu suami patut senangkan anak isteri. Ini tak, duit abang bukan main bersorok lagi. Nak bergantung apa dengan suami macam ni..?!!" Lastnya suami dia terdiam sebab lastnya isteri dia bandingkan diri dia dengan suami aku. Tak pasal2 aku pun masuk dalam cerita diorang. Aku memang rapat dengan dia. Memang kesian, suami dia macam tak ambil pusing dengan keperluan isteri tu. Ada ke patut... Aku harap suami aku takdalah jadi macam tu. Al-hamdulillah..8 tahun berkahwin dengan suami aku makan, pakai aku anak-beranak terjaga. Bersyukur sangat...Semoga Allah SWT panjangkan jodoh kami hingga ke syurga nanti. Pada sahabat kau yang sorang tadi, aku doakan semoga suami dia akan berubah, amin....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan