FoLLoW mE (^_^)

Khamis, 15 Ogos 2013

jGn asYiK menYaLahkaN TakDir..

Kenapa perlu menyalahkan takdir sedangkan diri sendiri yang tak mahu berubah.

Haiii..tak habis2 lagi rupanya masalah kawan aku yang sorang tu. Tak habis2, si suami tu pula tak habis2 nak menyalahkan takdir. Kenapa susah sangat nak mengaku kesalahan sendiri...?!! Kau  tu ketua keluarga, patut jadi contoh yang baik pada isteri dengan anak2. Ini tak, kau fikir kau je yang betulnya. Banyak handsome muke kau..?!! Uishhh..betul2 bikin panas hati jerr... 

SMS dari isteri kau pada aku..:-
" DIA suka menyalahkan kita dengan mak (mertua DIA) tentang Baba (bapak mertua DIA) yg buat dia susah sampai dia tak bekerja & berduit, sedih kita..mak datang rumah pun  DIA tak salam, buat muka. Benci sangat kat mak,serba salah kita dibuatnya. Apa patut kita buat..? "

Adoiiii..sedih aku dengan masalahnya. Tapi, apa aku boleh buat..?!! Kalau minah ni adik kandung aku senang aku nak bahasakan si jantan tu. Apa aku mampu buat, berdoa jerrrlah... Aku harap suami dia akan sedar suatu hari nanti. Bukan senang nak jadi ketua keluarga. Kalau diri sendiri taknak berubah & asyik nak menyalahkan takdir alamatnya sampai kiamat pun macam tu lah kehidupannya...Berpegang pada rukun islam dan berpandukan rukun iman insya-Allah segala2nya akan berubah. Tapi kalau bercakap mcm orang takde pedoman,hmmmm....tak tahulah kau nka komen apa. So pada LELAKI kat lua sana, kalau nak berBINI tu harap2 korang tahu tanggungjawab korang yer.. Setiap dugaan yang diturunkan pada kita itu ada hikmah disebaliknya. Insya-Allah... Allah itu maha adil, maha mengetahui segala2nya. Berdoa, bersujud dan bermohon kepadanya....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan