FoLLoW mE (^_^)

Selasa, 6 Disember 2011

Teruskanlah Dengan Penghinaan Itu

Bile aku dengar pe yg terjadi di kampung, sepertinya hati ni disiat2..ape salah die pada korang semua..?!! Korg nk HALAU2 die mcm die tu pengemis sedangkan die punya HAK tinggal di situ. Inikah contoh yang harus korg tunjuk pada keturunan kau..?!! Jasa orang tuanya seperti sudah tidak bernilai lagi. Mungkin sekarang korg dh senang lenag tapi harus diingat, kesenangan korg kini belum tentu kekal selamanya. Mungkin korg punye anak2 yang berjaya n berkerjaya tapi korg lupa, tidak semua kesenangan n kejayaan yang kite kecapi sekarang ini akan kekal selamanya. Pergi jahanamlah korg semua ni..rasa HORMAT aku suatu ketika dulu yang menebal semakin hari semakin hilang. Ape guna aku menghormati korg semua ni sedangkan korg sdiri tidak meenghormati diri korg sendiri. Sedarlah..org yang kau HINA itu darah daging korg juga. Darah korg sedikit, sebanyak ade mengalir same.Tapi korg buat seperti die tiada pertalian langsung dengan korgkn..?!! Tidak mengapa, bagi aku ape yg terjadi pasti ade HIKMAHnyerr.. Walaupun luka di hati ini semakin hari semakin dalam, maruah terasa dipijak2, walaupn bukan aku yg di hina tapi org yg dihina itu punyeee pertalian darah dengan aku. "Cubit pehe kanan, pehe kiri terasa juga".."Jangan ingat org yang jahat itu tak mampu nak ubah diri jadi baik, tak mampu nk insafkan diri dan jangan ingat org yg baik dan nampak ALIM tu akan SUCI SELAMAnyerrr"..Balasannyerr pasti ade...
"Setiap insan di muka bumi ini punyai Hak utk diberi peluang ke-2..Dia juga manusia biasa, jadi insafkanlah dirimu itu serta sucikanlah hati mu.."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan