FoLLoW mE (^_^)

Rabu, 15 Jun 2011

OMG...!!! Tidak....!!!


Hampir 70kg. Oh, tidak...!! Berat badan aku makin menjadi-jadi ni, macam mana ni..?!!

Pagi ni seperti biasa rutin harian aku menyiapkan anak ke sekolah dan kemas rumah. Bila semua sudah siap aku pun menyiapkan diri aku pula (^_^). Tiba-tiba tergerak hati nak timbang berat badan. Aku pun dengan selambanya naik ke atas penimbang berat badan yang suami aku beli beberapa bulan yang lepas. 
ALAMAK..!!

Terkejut aku, berat badan aku semakin naik. Aku dah mula risau ni. Macam manalah aku nak turunkan berat badan aku ni. Adoiii.. Rasanya dah nak kene diet ni, tapi macam mana..? Selera makan aku sejak 2 menjak ini makin menjadi-jadi. Macam mana nak kawal yerr..waaa....!! Mesti POSITIF..aku mesti positifkan diri. Bermula hari ini aku akan kawal pemakanan aku. Macam mana sekali pun aku mesti turunkan berat badan aku ni.(Wah..bersemangat pula sekarang..!!) Aku mesti buang vitamin M yang terlalu banyak membiak dalam badan aku ni. Mesti kuatkan semangat. "KATAKAN TIDAK PADA KEGEMUKKAN." huhuhu...ye..ye je aku ni. So, start from tomorrow morning aku akan exercise. "POCO-POCO, HERE I COME.." Esok pagi lepas siap kerja rumah aku akan pastikan berpoco-poco untuk keluarkan peluh. Kene buang kolestrol berlebihan ni.. All the best to myself..huhuhu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan