FoLLoW mE (^_^)

Ahad, 18 September 2011

MooD SemaLam..H.E.MO...!!

Good morning..!!
Pagi yang cukup menyamankan. Pagi ni cuaca agak lembap sebabnya malam tadi hujan,tak pasti pukul berapa hujan turun. Baju di hampaian pun still lembap. Sambil melayan anak menonton Pink Panther di "channel 2" tetiba aku terfikir,nak masak apa hari ni yerr..?!! Hmmm...
Sebenarnya petang semalam mood aku agak "HEMO" sebabnya hangin dengan anak orang sebelah. Bukan pe,tapi rasanya budak2 sekarang memang dah takde adab. Kurang ajar pun yerr juga. Aku punyalah baik tanye "korang tengah wat pe..?"..boleh die jawab, " Buat bodoh.." Hanginnye aku..tapi dengan muke selamberr aku jawab balik,"La..korang buat bodoh,taknak wat cerdik rupanye. Suruh jadi cerdik nak jadi bodoh,sia2 mak ayah korang hantar pergi sekolah sebab nak jadi bodoh.." Hahaha..puas hati aku. Bukan pe,walaupun niat tu nak bergurau tapi agak2lah dengan sapa yang ko nak bergurau tu. Kecik2 dah jadi kurang ajar,besar nanti entah ape nak jadi agaknya. Sedih tau bila tengaok perangai budak2 sekarang dah tak tahu nak hormat orang yang lebih tua. Kalau anak2 aku tu,mahu je aku sental mulut tu dengan cili padi,tak pun sental dengan berus besi bio die rase sikit. Kalau arwah mak aku dulu ckp lebih kurang macam tu mahu bengkak bibir aku ni kene tampar. So,pada ibubapa luar sana, harap korang ajar anak korang dari sekarang. Kalau nampak diorg cakap bukan2 tegur n bagitau diorg pe yang dicakapkan tu kurang enak di dengar dan tak sopan. Kite ni kalau nak melentur buluh biar dari rebungnyerr, betul tak..?!! Fikir2kanlah.. Oklah, sekarang nak sambung fikir nak masak pe utk tengahari ni.. Salam...(^_^)..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan